het einde is inzicht :S - Reisverslag uit Dryden, Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu het einde is inzicht :S - Reisverslag uit Dryden, Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu

het einde is inzicht :S

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

02 Mei 2008 | Verenigde Staten, Dryden

Mijn tijd hier op campus zit er al weer bijna op. In het laatste bericht dat ik had geplaatst zei ik dat ik nog flink wat tijd te gaan had. Nu is het nog maar twee weken tot de ‘finalsweek’ voorbij is, dus ik heb het flink druk met nog genieten van mijn laatste tijd hier en ondertussen ook al het huiswerk.
Maar er zijn wel heel veel leuke dingen gebeurd nog na het laatste bericht. De ‘trip’ die we gemaakt hadden voor het CEB was een ontzettend succes we waren met maar zes studenten. Het was een flink eind rijden, zo’n 3 ½ uur, maar ik was ontzettend blij om eindelijk ook eens New York state te verlaten. We hebben op de conferentie ontzettend veel goede artiesten gezien en veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Alle meisjes (4) moesten een officieel 2 persoonskamer delen. Er was 1 twee persoonsbed en een tweepersoons uitvouw bank. Het ellendige aan dit was dat Jenn en Krysta net ontzettend ziek aan het worden waren en omdat we allemaal op elkaar lip zaten kwamen we allemaal ziek terug. Je moet wat over hebben voor een leuke tijd. Op de terug weg had de begeleiding het ook nog voor elkaar gekregen om van een 3 1/2 uur durende trip een 6 uur durende reis te maken... maar we hebben de tijd lekker gevuld met de domste auto spelletjes die we konden bedenken(lees: ik zie ik zie wat jij niet ziet; midden in de zeer donkere nacht!).
Verder hebben we de laatste tijd nogal veel feesten gehad. Op vijf april was het Erin’s 20ste verjaardag dus dat hebben we toen flink gevierd. Erin kreeg van iedereen drank als verjaardag cadeau (op Amerikaanse colleges is dat een zeer geapprecieerd cadeau-idee); ik heb haar nog nooit zo dronken gezien. Helaas had haar uitbundige viering nadelen voor haar baan als een RA (‘resident assisent’ , er is er een per verdieping die de orde handhaaft). Erin is ondertussen ontslagen omdat er speculaties rond gingen dat ze drugs zou gebruiken. Wat een belachelijk idee is voor iedereen die Erin goed kent. Haar hele ontslag was oneerlijk en op niets gebaseerd dus Erin is nu druk bezig om te zorgen dat ze haar reputatie behoudt (ze wil haar baan niet meer terug). Helaas is haar moeder behoorlijk beschermend en moest Erin uit de ‘dorms’ verhuizen en nu woont ze thuis en moet ze elke dag naar school rijden. Om duidelijk te maken hoe oneens we het waren met ResidentsLife die haar ontslagen hadden, hebben we een protest gehouden. Samen met Andrew en Ryan hebben we een spandoek en t-shirts gemaakt (zie foto’s).
Het heeft uiteindelijk wel effect gehad want Erin kreeg een gesprek met de decaan.
Verder heb ik de afgelopen drie weken nog een flinke ruzie met Karyn gehad, het weer opgelost, weer ruzie gehad en nu zijn we weer cool. Ik denk dat het een noodzakelijk uitkomst is als je zo lang met iemand woont die zo anders is en je hebt allebei nergens anders om heen te gaan. Ruzies zijn hier gelukkig ook heel snel weer vergeten en kan iedereen gewoon met elkaar omgaan.
Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien! Maar ook nog helemaal niet geloven dat het einde er echt aan zit te komen.
Mijn terugvlucht naar Amsterdam is op 26 mei en dan kom ik aan in Amsterdam op 27 mei 07:00 uur (ja in de ochtend haha). Voor al mijn fans die me willen komen ophalen (LOL) mijn vluchtnummer is: UA946 (united airlines).
Als ik ooit nog de kans zie tussen mijn huiswerk en vrienden zal ik proberen nog zo veel mogelijk laatste verhalen te plaatsen.
Heel veel liefs!

  • 02 Mei 2008 - 22:41

    Fee:

    Waaah echt zo super spannend! Jeetje de tijd is echt wel langs gesjheezzzssst... (Time goes fast when your having fun :P)7:00! :O ooohjeeh, das nog eens vroeg.. gheghe! Hou ons op de hoogte oke?! Kusje

  • 03 Mei 2008 - 06:52

    Anna Digna:

    hee die laura! ik ben wèl fan, maar moet desondanks verstek laten gaan de 27ste. want ik moet werken en kinders naar school/crèche brengen.
    wat doe jij het toch goed in verweggistan. maar hier is het gelukkig eindelijk mooi weer, dus misschien verzacht dat de landing een beetje. nog heel veel plezier de laatste weken!

  • 03 Mei 2008 - 14:42

    Wenja:

    Hi lieverd,wat ontzettend sneu voor Erin toch.Je vertelde al van die spandoeken maar ik zie nu dat jullie het serieus hebben aangepakt, goed zo!
    Ik ben er trots op dat je het zo voor je vriendin opneemt en je nek uitsteekt voor haar.Wat een gedoe toch met die drank in Amerika, wat zijn ze daar toch bang voor! Nou ja, wij zijn het natuurlijk heel anders gewend, sprak je moeder met dubbele tong vannuit Frankrijk waar zij riant vanachter haar laptopje in de schaduw onder de oude bomen zit met een heerlijk koel wijntje uit de cave onder het huis van Tessel.
    Vanavond eten we weer zelfgestoken aspergs uit eigen tuin! Er zijn hier al heel wat bekenden uit Amsterdam langs geweest sinds ik hier zit, waarmee we dan gezellig aan een lange tafel in de tuin zitten en eten terwijl de eekhoorntjes elkaar achterna zitten tot het nacht wordt(dan komt, na de vleermuizen, de witte kerkuil tevoorschijn, die in een bijgebouw een nest heeft.)Het eten, de vele flessen wijn en glazen en borden rijden we voor het gemak in een kruiwagen naar de tafel. Dat ziet er natuurlijk wel mooi en een beetje decadent uit en dat is het ook,zeker als je door de ogen van een Amerikaan zou kijken. Mijn vakantiefoto's zouden daar jouw carièrre geen goed doen, wil ik maar zeggen!
    (Over carierre gesproken;"ër zijn heel wat leuke dingen gebeurd", met een 't'?!zie boven)
    Een heel dikke knuffel en tot over twee weken , wanneer Robin en ik je weer persoonlijk komen 'toe-eigenen' in NYC!
    Geniet nog van je laatste weekjes, maak nog even een mooi eindsprintje met je studie en wees niet àl te verdrietig over je afscheid.
    Nou ik ben wel een beetje uitgeschoten,mijn reactie is bijna nog langer dan jouw stukje, terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen:goed zo, Lautje!

    xxxxxxx mama xxxxx


  • 03 Mei 2008 - 21:24

    Loes:

    hey lieverd,
    nou dan ben je in ieder geval op tijd voor de uitslag van joost haar eind-examen!!!
    sterkte met afscheid, maar ook dat behelst weer een nieuw begin.
    nou ja, eerst het ene maar, dan het ander.
    XXL lou

  • 15 Mei 2008 - 15:05

    Charles Ptaaa:

    eeey lievy geniet nog van je laatste twee weekies. Zo te horen zal dat wel lukken.
    En ik sta op schiphol hoor:P wel een beetje kreupel, maar ik sta er:D
    ohw en dan gaan we ff helemaal bijkletsen met een wijntje in ut vondelpark haha krijg je alles te horen wat hier is gebeurt en over ut weekje Turkey.:P

    Merhaba!! Love Ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dryden

laura

je kan vanuit NL voor maar 2 cent per minuut bellen als je eerst 09008100 draait en dan m'n nummer: +16078446612

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 51055

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 27 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: