springbreak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu springbreak - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu

springbreak

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

25 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Kleine wijziging in mijn terug komst datum… ik kom nu waarschijnlijk rond de 27ste weer terug, eerst ga ik nog een lekker weekje in New York City doorbrengen. Ik moet zeggen dat ik de tijd wel heel snel voorbij vind gaan, ik wil hier eigenlijk nog helemaal niet weg, maar ik wil wel weer terug naar Amsterdam.
Na mijn vorige bericht is er toch nog best wat gebeurt. Op 6 maart was het Karyn’s verjaardag en op 10 maart was Cory jarig. Donderdag op Karyn’s verjaardag hadden Cory en ik posters door al onze ‘dorms’ gehangen met foto van Karyn en het bericht dat ze jarig was en dat iedereen haar moest feliciteren (we weten hoe erg Karyn verassingen haat dus het leek ons wel een leuk cadeautje). Die avond zijn we met een hele groep uit eten gegaan en daarna naar een feest in Cortland. Karyn’s beste vriend Joe en zijn vriend Kevin waren ook langsgekomen om haar verjaardag te vieren. Ze hadden eerder al gehoord dat je hier ook kan snorbaarden dus hadden ze hun snowboards meegenomen en Vrijdag ochtend stonden we met z’n drieen om 9:45 uur al op de piste, niet helemaal slim met maar 4 uur slaap. Ik had die dag ook mijn snowboard les daar dus ik bleef nog op de piste toen Kevin en Joe rond lunch tijd weer terug naar de dorms gingen. Vlak voor het begin van mijn les viel ik heel hard op mijn hoofd tijdens het snowboarden. Later bleek dat ik een zware hersenschudding had opgelopen, maar ik dacht dat het wel meeviel dus was ik nog gewoon met de les doorgegaan. Toen ik terug kwam in de dorms en even ging liggen voelde ik dat het echt mis was. Dus het hele feest weekend van Karyn en Cory’s verjaardagen heb ik in bed doorgebracht. Maandag ging ik naar de schoolnurse om het te laten bekijken. Zij was vervolgens bang dat ik een hersenbloeding had dus moest ik met ambulance en al (lees: hartmonitor, zuurstof in mijn neus, bloeddruk meter ‘the works‘). Cory’s hele verjaardag heb ik doorgebracht in het ziekenhuis waar ik een CATscan kreeg en allerlei testen. Cory, Karyn en Wilbur zijn me wel heel lief op komen zoeken, maar ik was niet echt goed gezelschap omdat ik helemaal onder de pijnstillers zat.
De week daarop heb ik al mijn lessen moeten missen, en het was net de week dat alle midterms (tentamens) gepland waren. Dus deze week moet ik alles inhalen na een hele leuke springbreak te hebben gevierd in Albany, thuis bij Cory.
Springbreak was ontzettend gezellig Cory en ik gingen bijna elke dag winkelen en uit naar clubs en haar vrienden. Ik ben daar ook echt getransformeerd tot een all American girl want Cory’s moeder had ons getrakteerd op een manicure en we waren ook vastbesloten om net zo bruin terug te komen als al onze vrienden die voor de vakantie naar Florida enzo gingen, dus wij waren veel te vinden in de ‘tanningsalon’. Ook zijn we tijdens de vakantie samen met haar moeder naar Niagra falls geweest voor twee dagen. Cory’s moeder had daar een vergadering voor haar werk dus werd het hotel en vervoer voor haar betaald. Dus Maandag ochtend vroeg vertrokken we met een gehuurde auto naar het meest luxueuze hotel waar we een belachelijk grote suite kregen. We hadden ieder een eigen badkamer en een enorm bed en er waren 3 tv’s!! de kamer was bijna meer indrukwekkend dan de Niagra falls.
Maar nu is het helaas weer terug naar de realiteit en moet ik weer hard studeren. Gelukkig heb ik Donderdag weer een tripje waar ik me op kan verheugen. Dan vertrekken we met het CEB voor nog een conferentie in Pennsylvania en we blijven daar tot Zondagavond. Dit wordt dan ook de eerste keer dat ik buiten New York state kom!
Ik heb eigenlijk nog zo veel te vertellen maar ik zie al dat dit verhaal alle kanten op gaat dus ik laat het hier maar bij.

  • 25 Maart 2008 - 21:02

    Anna Digna:

    tuurlijk had ik al het een en ander over je avonturen gehoord van je moeder, maar ik vind het toch ook leuk om jouw eigen versie te lezen.ongelofelijk hoe jij je aanpast aan het leven daar. vooral erg fijn dat je dat met zoveel plezier lijkt te doen. wat je schrijft over je aanstaande terugkeer naar nederland doet me denken aan mikush' reactie toen hij net terug was uit mexico. toen hij weer in zijn eigen kamer stond zei hij weliswaar 'lekker om weer in mijn eigen kamer te zijn',maar anderzijds wilde hij ook wel meteen weer terug naar mexico.
    ben benieuwd naar je, straks, amerika zal wel helemaal in je systeem zitten. fijne laatste weken laura, en succes met je tentames.X

  • 25 Maart 2008 - 21:43

    Mieps:

    Whooooow! Ik wist helemaal niet dat je een hersenschudding had! Gek mens dat je dr bent...zolang je humor maar niet uit je hoofd is gevallen, haha! Gelukkig is alles weer oke met je. Ik stuur je nu even een mailtje!
    Kusje -x-

  • 26 Maart 2008 - 12:54

    Mara:

    omg! je hebt helemaal niet verteld hoe het nou uiteindelijk is afgelopen met je hersenschudding!!! :O
    ik zou het op zich wel fijn vinden om je weer terug te zien MET hoofd.. danku.
    mis je!!!! dikkkkke klapzoen van maraaatje

  • 27 Maart 2008 - 11:01

    Annemiek:

    Ai, een hersenschudding, wat erg. Geen leuk einde van het snowboarden.
    Succes verder met het leren.

  • 29 Maart 2008 - 16:45

    Loes:


    ja, wat een verhaal,
    had natuurlijk al veel vernomen.
    de lente staat hier om de hoek. ken jij dat blok-boekje van kikker en pad, waarbij zij vervolgens om alle hoeken van het huis lopen om te kijken om welke hoek die lente dan staat? ik doe al ernstig mijn best, heb tot daarnet, buiten in ons binnen plaatsje, op het laatst welliswaar met jas aan en deken om mijn prachtige boek "evenaar" van souza tavares uitegelezen. moet bekennen dat ik enigszins verkleumd bleek toen ik opstond. gelukkig voel je dat minder met een goed boek in handen...
    soms zit ik er ook nog met een kruik erbij. 't is een beetje een soort van vlieland op koudere dagen.

    je dagen zijn te tellen?? net als de schooldagen van joost. ze had met aantal ckvII-ers presentatie in de melkweg-max.
    was heel trots.
    zal raar zijn om hier weer te moeten veramsterdamsen.

    veel liefs voor ondertussen,
    loes.

  • 28 April 2008 - 21:20

    Feeter:


    Hello there!! Wow... wat een verhaal (lang maar super fun (op het hersenschudding incident na) om te lezen :D).

    Ik ben wel echt heel laat met mijn commentje... maar ik had gewoon ontzettende zin om even te reageren op je leuke waarbenjij mailtjes die ik altijd binne krijg!!

    Dik smakkie op je wangie en ik spreek je misschien snel via skype?! (ookal praten we vaak langs elkaar heen :P).

    Tchau Fee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

laura

je kan vanuit NL voor maar 2 cent per minuut bellen als je eerst 09008100 draait en dan m'n nummer: +16078446612

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 51052

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 27 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: