SUPERRRbowl - Reisverslag uit Dryden, Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu SUPERRRbowl - Reisverslag uit Dryden, Verenigde Staten van laura vos - WaarBenJij.nu

SUPERRRbowl

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

06 Februari 2008 | Verenigde Staten, Dryden

Dit semester is nu al beter dan het vorige. Mijn kamer is ontzettend gezellig onze deur staat de hele tijd open dus we hebben altijd mensen binnen komen lopen om gezellig wat rond te hangen of om rond etenstijd wat van ons eten mee te pikken. Het eerste weekend zijn we al flink uitgegaan naar huisfeestjes in Cortland. De verdieping is nu ook veel gezelliger. De jongens in het appartement tegenover ons hebben ook altijd de deur open staan en we lopen altijd gewoon bij elkaar in en uit. In het begin van de school week was er een ‘activities fair’ waar alle clubs van de school zich vertegenwoordigen en proberen mensen te lokken. Ik heb daar samen met Erin gewerkt voor het College Entertainment Board (CEB) en we hebben flink wat mensen binnengehaald, waaronder ook Lehman (de overbuurjongen) en Karyn en Cory. Vorige week zijn we ook samen met Jimmy en Kevin (die ontzettend op McLovin uit ‘Superbad’ lijkt :P) en Cory en Karyn naar de ijshockey wedstrijd gegaan van een jongen die Cory leuk vind. De wedstrijd was in Binghamton, ongeveer een halfuur rijden vanaf de campus, wij hebben er voor weten te zorgen dat het een rit van anderhalf uur werd. Maar het was wel een heel gezellige roadtrip, en met een goed doel want de ijshockey jongen is nu Cory’s vriendje.
Afgelopen weekend ging Cory voor het weekend naar huis en ze nodigde mij en Karyn uit om mee te gaan, ik zou heel graag willen, maar wanneer zij zouden vertrekken zou ik net mijn eerste snowboard les hebben. Dus Vrijdag vertrokken Cory en Karyn samen. Vlak na hun vertrek bleek dat de lessen waren uitgevallen vanwege slecht weer, en ook de snowboard les. Helaas, helaas. Gelukkig heb ik niet te veel van hun leuke weekend hoeven missen want ze belden me ongeveer elke vier uur om te kijken of ik me nog wel vermaakte en om een update te geven van wat ze aan het doen waren en hoe erg ze me al misten. Waaronder ook een keer tijdens het uitgaan (lees: 4:30 in de ochtend). Zondag ben ik eindelijk naar Greek Peak (de piste) gegaan, ik was er opeens achter gekomen dat Lehman een auto had, dus eiste ik een lift(zo doen we dat hier =P).
Tegen de avond kreeg ik halverwege de skilift opeens een telefoontje van Cory en Karyn dat ze terug waren op campus en dat ik ook terug moest komen omdat de Superbowl bijna begon. Ik was het helemaal vergeten omdat het mijn eerste superbowl was en blijkbaar is het hier een enorm gebeuren. De Superbowl is de finale van de nationale Americanfootball competitie. Deze keer speelde de NY Giants tegen de New England Patriots.
We hebben de wedstrijd met een enorme groep zitten kijken. De meeste onder ons waren grote Giant fans behalve Sylus hij is behoorlijk toegewijde Patriots fan, dat ging niet helemaal samen dus werd er een weddenschap afgesloten dat Sylus een dartpijltje op zijn bil geschoten zou krijgen als de Giants wonnen, als de Patriots zouden winnen zou Sylus datzelfde bij Sheckler mogen doen. Na een ontzettend spannende wedstrijd, ík hield het bijna niet, en wat kan mij het nou eigenlijk schelen , hadden de Giants gewonnen (JEEEEJ) en rende alle Giant fans in de school de parkeerplaats op om het te vieren. Tussen al die Giants fans ging Sheckler zijn winst van de weddenschap vervullen. De sfeer na de Superbowl was ontzettend uitgelaten en gezellig. De volgende dag was weer een lesdag en ik had me verslapen voor mijn eerste les, toen ik later op de dag de campus op liep zag ik alle studenten er als zombies bij lopen….
Voorlopig zijn er nog wat leuke CEB events in aantocht en Vrijdag treedt mijn favoriete band van de CEB converentie weer op in Cortland, dus Erin en ik hebben al besloten om deze keer weer te gaan en dat ik deze keer niet ziek wordt.
Heel veel liefs!!

  • 06 Februari 2008 - 18:25

    Nienke:

    Hey lautje!
    Wouw, klinkt allemaal zo super leuk:) volgens mij heb je echt helemaal je plek daar! Het winnen van de Giants heb ik dit weekend ook gevierd:P met een paar Amerikanen die we tijdens het uitgaan hadden ontmoet.. Vind het fantastisch voor je dat daar bent maar heb ook zin in na de zomer!! Als jullie (met mirjam enne.. weet niet wie nog meer) een eigen crib krijgen en iedereen er weer is!
    Spreek je snel weer (msn?) Veel liefs en besos uit Barcelona xxx!

  • 06 Februari 2008 - 23:05

    Anna Digna:

    hee laura! ik vind het hartstikke leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw well and wee in de vs. en ik heb grote bewondering voor je flexibiliteit, voor de manier waarop je je in den vreemde redt, en meer dan dat: meestal echt lijkt te vermaken. ik reageer misschien niet altijd, maar ik volg je met interesse. veel plezier! anna digna

  • 09 Februari 2008 - 14:56

    Lisa:

    Zo te zien" Never a dull moment" Hartelijke groeten uit Rome, Lisa samen op stap met Wenja

  • 09 Februari 2008 - 14:57

    Lisa:

    Zo te zien" Never a dull moment" Hartelijke groeten uit Rome, Lisa samen op stap met Wenja

  • 09 Februari 2008 - 15:13

    Mamawenja:

    Hi sweetheart, honey pie!
    Zeg wordt er nog wel gestudeerd daar? Beetje serieus ja. Ik zit hier in Rome ook niet voor mijn plezier ,hoor. Lisa en ik zijn ijverig 'il dolce far niente' aan het bestuderen en eigen maken (en dat is best zwaar voor iemand uit een calvinistische cultuur,hoor).
    Wij logeren in een klooster van de Carmalieten zusters (ja het is toch nog gelukt op mijn oude dag) en beginnen de dag in de zonovergoten kloostertuin met chi cong oefeningen van Lisa en meditatie van mij onder het toeziend oog van een stenen beeld van jezus,die op zijn hart wijst (wat ik een goede tip vindt)en ons tegelijk met zijn andere hand zegent. Zo is het wel te pruimen, dat katholicisme. Het beeld is me zelfs zeer dierbaar geworden en ik neem er een foto van mee naar huis.
    Verder beginnen we de dag met een goed gesprek met de beo, de sprekende vogel van de zustertjes. Dan natuurlijk een cappuccinootje aan de bar, en al slenterend en winkelend naar het centrum voor een uitgebreide warme lunch met veel pasta. Uitbuiken op een bankje in de zon en vervolgens een tentoonstelling of museum, voor het weer tijd is voor een glas wijn en wat zullen we vanavond met het eten doen?
    Dat is trouwens een niet te onderschatten probleem hier met al die keuzes.....
    Mijn Italiaans komt ook weer tot leven ; was het bij ons vorige bezoek in juli nog erg roestig,nu loopt het weer soepeler, waarschijnlijk doordat de kelen goed gesmeerd worden hier.
    Ben trouwens wel bestolen de eerste avond toen we ons klooster aan het zoeken waren.
    Met een mes hebben ze mijn tas opengesneden en mijn portemonnaie met Alles erin gejat, terwijl ik mijn koffer liep te trekken en in het donker straatnamen probeerde te ontcijferen. (che miseria!)
    Kun jij je de tentoonstelling in Parijs nog herinneren van Guisseppe Penone (met o.a. die uitgebeende boom, waar ik die foto van heb?) Gisteren hebben we hier een nieuwe tentoonstelling van hem bezocht, erg mooi
    vond ik. Nou zo is het wel weer genoeg, ik bel je als ik weer thuis ben. Weet nog niet zeker of L.A. nog doorgaat. Ciao bella, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dryden

laura

je kan vanuit NL voor maar 2 cent per minuut bellen als je eerst 09008100 draait en dan m'n nummer: +16078446612

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 51049

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 27 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: